161114_L7I9701x 161114_L7I9780x

Vi har en medlemsportal där du kan se aktuella pass och boka dig, gå vidare här >>

Här kan du läsa om våra träningsgrupper:

Amputationsgrupp

Benamputerade. Förbättrar din styrka, rörlighet, balans och kondition allt utefter dina förutsättningar. Vi tränar till musik på boll och matta, sittande, gående och stående. Bokad grupp. För mer information kontakta oss!

Afro

För dig som vill dansa till tonerna av afrikansk musik. Här får du träna kondition, styrka och rörlighet i framför allt rygg & bäcken.

Boxstyrka

Ett pass där vi jobbar med vår egen kroppsvikt, fria vikter och boxslag mot mitsar. Alla kan vara med oavsett träningsstatus. Det kommer bli ett svettigt och roligt pass, så fram med den inre krigaren!

CirkelFys

Vi tränar kombinerat styrka och kondition vid olika stationer. Träning med både redskap och din egen kroppsvikt.

Cirkelträning UTE

Vi tränar på gräsmattan utanför FysEtt. Kombinerat styrka och kondition tränar vi vid olika stationer. Träning med både redskap och din egen kroppsvikt.

Core

Intensiv styrketräning för mage och rygg. Du använder bara din egen kropp som motstånd i rygg-, sido- och magliggande på matta.

Core med boll

Här tränar du styrka och rörlighet speciellt för mage och rygg. Vi använder pilatesbollar och gruppen är utan hopp och löpning.

Gongbad

Du mjukar upp med några rörelser för att sedan ligga på en matta eller sitta på en stol. Lyssna till Gongens vibrationer som sköljer över din kropp & ditt sinne. Ger en känsla av att du badar i ett hav av toner & ljud som fyller ditt medvetande.
Ej ordinarie gruppträning på schemat, kommer vara vid enstaka tillfällen höstterminen 2022.

Gubbgympa

Passet riktar in sig mot män. Klassiskt gympapass till musik. Vi tränar hela kroppen, kondition, styrka, koordination och balans. Kan utföras utan hopp.

Medicinsk Yoga

MediYoga är en terapeutisk yogaform som utgår från klassisk kundaliniyoga. Mediyogan har utvecklats utifrån hundratals vetenskapliga studier. Fysiska övningar och ställningar kombineras med andning och koncentrationstekniker. Alla övningar tar hänsyn till förmåga och kapacitet.
OBS! Ingår INTE i ordinarie kombiträningskort eller 10-kort, separat 10-kort krävs.

Mindfulness

En skön avslappningsstund för dig som är stressad i vardagen, eller bara en stund att varva ner. Vi lägger fokus på ditt medvetande om: tankar, känslor och kropp.
Ej ordinarie gruppträning på schemat, kommer vara vid enstaka tillfällen höstterminen 2022.

Pilates

Pilates är en lugn men effektiv träningsform som kombinerar styrketräning, stretch och yoga. Träningsformen ger dig styrka på djupet.

Seniorbalans

Riktar in sig på funktionell träning för balansen. Vi tränar till musik på boll och matta, sittande, gående och stående.

Seniorcirkel i gymmet

Stationsträning i gymmet. Du tränar både med redskap & med din egna kroppsvikt. Träningen kan anpassas efter din nivå.
Vår ambition är att starta upp gruppen igen under höstterminen 2022.

Seniorgympa

Klassiskt gympapass till musik. Vi tränar hela kroppen, kondition, styrka, rörlighet och balans. Kan utföras utan hopp.

Sittgympa

Sittande gympa med rörelser till musik. Vi tränar styrka, kondition & koordination.

Spinning

Konditionsträning på spinningcykel i takt till musik. Vi arbetar i olika positioner och med olika motstånd. Avslutas med stretch. Skonsam träning för höfter och knän.

Styrkepass

Styrketräning som passar alla. Fokus på teknik & muskelkontakt. Vi tränar hela kroppen med hjälp utav redskap & den egna kroppsvikten.

Tabata

Vi arbetar i korta intervaller med 20 sekunder arbete, 10 sekunder vila. Fokus på kondition och styrka.

Utegympa Spåret

Med raska steg tar vi oss runt elljusspåret. Vi stannar till för styrke- & gympaövningar.

YinYoga

Yinyoga bygger på avslappnande och enkla positioner som utförs sittandes eller liggandes. Man håller varje position mellan tre och fem minuter med musklerna avslappnade och med medveten andning. Metoden tillåter både kropp och sinne att hitta lugn. Effektiv mot spänningar och stress.

Zumba

Dansbaserad träningsmetod till latinska rytmer. För dig som vill röra hela kroppen, sätta höfterna i gungning och fötterna i rörelse.