161114_E3O9796x 161114_L7I0077x 161114_L7I9701x 161114_L7I9780x

Här kan du läsa om vad var och en av våra träningsgrupper erbjuder:

Amputationsgrupp

Benamputerade. Förbättrar din styrka, rörlighet, balans och kondition allt utefter dina förutsättningar. Vi tränar till musik på boll och matta, sittande, gående och stående. Bokad grupp. För mer information kontakta oss!

Boxtabata

Vi arbetar i korta intervaller med 20 sekunder arbete, 10 sekunder vila. Passet är boxinspirerat med slagkombinationer blandat med bensparkar.

Core

Intensiv styrke- och rörlighetsträning speciellt för mage och rygg. Du använder bara din egen kropp som motstånd.

Core med boll

Här tränar du styrka och rörlighet speciellt för mage och rygg. Vi använder pilatesbollar och gruppen är utan hopp och löpning.

Medicinsk Yoga

MediYoga är en terapeutisk yogaform som utgår från klassisk kundaliniyoga. Mediyogan har utvecklats utifrån hundratals vetenskapliga studier. Fysiska övningar och ställningar kombineras med andning och koncentrationstekniker. Alla övningar tar hänsyn till förmåga och kapacitet. MediYoga Fortsättning förutsätter att du gått 5-10 gånger på yoga.

PowerYoga

En dynamisk yogaklass där vi tränar styrka, balans, koordination och smidighet till musik. Vi upprepar serier av positioner flera gånger och fokuserar på andning i kombination med rörelserna. Du får en stark kropp, en mer harmonisk själ och ett fokuserat sinne. Varje pass avslutas med en avslappnande meditationsövning. PowerYogan kan anpassas efter din nivå. Ingen förkunskap krävs!

Seniorbalans

Riktar in sig på funktionell träning för balansen. Vi tränar till musik på boll och matta, sittande, gående och stående.

Seniorgympa

Klassiskt gympapass i ett lugnare tempo till musik. Vi tränar hela kroppen, kondition, styrka, rörlighet och balans. Kan utföras utan hopp.

Sittgympa

Sittande gympa med rörelser till musik. Vi tränar styrka, kondition & koordination.

Spinning/Spinningeasy

Konditionsträning på spinningcykel i takt till musik. Vi arbetar i olika positioner och med olika motstånd. Spinningeasy utgår från en lugnare nivå med mer återhämtning i passet. Avslutas med stretch.
BEGRÄNSAT TILL 10 PLATSER, RING RECEPTIONEN, 011 – 18 20 01. PLATSER SLÄPPS EN VECKA INNAN PASSET. AVBOKNING SKER SENAST 2 TIMMAR INNAN PASSET STARTAR. EJ AVBOKAT PASS/SEN AVBOKNING DEBITERAS 100 KR.

Stationsträning

Styrke- och konditionsträning till musik där du tränar igenom hela kroppen med hjälp av t ex hantlar, skivstång och din egna kroppsvikt. Du anpassar träningen efter din nivå.

Tabata

Vi arbetar i korta intervaller med 20 sekunder arbete, 10 sekunder vila. Fokus på kondition och benstyrka (tex knäböj). Går att utföra utan hopp och studs.

Zumba

Dansbaserad träningsmetod till latinska rytmer. För dig som vill röra hela kroppen, sätta höfterna i gungning och fötterna i rörelse.

Zumba Easy

Dansbaserad träningsmetod till latinska rytmer. För dig som vill röra hela kroppen, sätta höfterna i gungning och fötterna i rörelse i något lugnare tempo. Enkla rörelser och koreografi så du lätt hänger med!