161114_E3O9796x 161114_L7I0077x 161114_L7I9701x 161114_L7I9780x

Här kan du läsa om våra träningsgrupper:

Amputationsgrupp

Benamputerade. Förbättrar din styrka, rörlighet, balans och kondition allt utefter dina förutsättningar. Vi tränar till musik på boll och matta, sittande, gående och stående. Bokad grupp. För mer information kontakta oss!

Afro

För dig som vill dansa till tonerna av afrikansk musik. Här får du träna kondition, styrka och rörlighet i framför allt rygg & bäcken.

Boxtabata

Intensiv styrke- och konditionsträning med boxinspirerande övningar med slagkombinationer och bensparkar. Vi använder inga redskap utan arbetar bara med kroppsvikt. Passet är uppbyggt utifrån tabata-intervaller, 20 sekunders arbete följt av 10 sekunders vila.

Core

Intensiv styrketräning för mage och rygg. Du använder bara din egen kropp som motstånd i rygg-, sido- och magliggande på matta.

Core med boll

Här tränar du styrka och rörlighet speciellt för mage och rygg. Vi använder pilatesbollar och gruppen är utan hopp och löpning.

DanZy

Vi dansar olika dansstilar till dom bästa hitsen genom tiderna. En pulshöjande dansklass som lätt leder till ett leende!

Medicinsk Yoga

MediYoga är en terapeutisk yogaform som utgår från klassisk kundaliniyoga. Mediyogan har utvecklats utifrån hundratals vetenskapliga studier. Fysiska övningar och ställningar kombineras med andning och koncentrationstekniker. Alla övningar tar hänsyn till förmåga och kapacitet

Pilates

Pilates är en lugn men effektiv träningsform som kombinerar styrketräning, stretch och yoga. Träningsformen ger dig styrka på djupet.

Seniorbalans

Riktar in sig på funktionell träning för balansen. Vi tränar till musik på boll och matta, sittande, gående och stående.

Seniorgympa

Klassiskt gympapass till musik. Vi tränar hela kroppen, kondition, styrka, rörlighet och balans. Kan utföras utan hopp.

Sittgympa

Sittande gympa med rörelser till musik. Vi tränar styrka, kondition & koordination.

Spinning/Spinning Easy

Konditionsträning på spinningcykel i takt till musik. Vi arbetar i olika positioner och med olika motstånd. Spinning Easy utgår från en lugnare nivå med mer återhämtning i passet. Avslutas med stretch. Skonsam träning för höfter och knän.
BEGRÄNSAT TILL 10 PLATSER, RING RECEPTIONEN, 011 – 18 20 01. PLATSER SLÄPPS EN VECKA INNAN PASSET. AVBOKNING SKER SENAST 2 TIMMAR INNAN PASSET STARTAR. EJ AVBOKAT PASS/SEN AVBOKNING DEBITERAS 100 KR.

Stationsträning

Styrke- och konditionsträning till musik där du tränar igenom hela kroppen med hjälp av t ex hantlar, skivstång och din egna kroppsvikt. Du anpassar träningen efter din nivå.

Tabata

Vi arbetar i korta intervaller med 20 sekunder arbete, 10 sekunder vila. Fokus på kondition och benstyrka (tex knäböj). Går att utföra utan hopp och studs.

Yinyoga

Yinyoga bygger på avslappnande och enkla positioner som utförs sittandes eller liggandes. Man håller varje position mellan tre och fem minuter med musklerna avslappnade och med medveten andning. Metoden tillåter både kropp och sinne att hitta lugn. Effektiv mot spänningar och stress.

Zumba

Dansbaserad träningsmetod till latinska rytmer. För dig som vill röra hela kroppen, sätta höfterna i gungning och fötterna i rörelse.

Zumba GOLD

Dansbaserad träningsmetod till latinska rytmer. För dig som vill röra hela kroppen, sätta höfterna i gungning och fötterna i rörelse i något lugnare tempo. Enkla rörelser och koreografi så du lätt hänger med!